søndag den 23. juni 2013

Dagen-derpå-pandekager...

..med havregryn og bananer, der havde set bedre dage.



Var til Owen Luft Kånsert i går og er stadig helt høj efter en fantastisk afslutning fra Nephew. Jeg bliver 16 igen, når jeg hører deres musik og kan overhovedet ikke stå stille...

I dag er en langsom dag...manden min og datteren skulle spille fodbold (igen, igen), så kl. 7.00 ringede vækkeuret og dagen startede stille. Jeg har svært ved at sove efter en bytur, så jeg har brugt formiddagen på at se madprogrammer på dr.dk/nu  og genudsendelser af serier.

Trængte egentlig ikke rigtigt til mad, men en pandekage kan der altid blive plads til.. Hvis madmaven er fyldt, så er der altid plads i kagemaven til noget sødt.

Brunchpandekager med banan og havregryn ca. 15-18 stk

1½ dl skummetmælk
2 æg - delt i blommer og hvider
80 g hvedemel
60 g havregryn
½ tsk salt
3 tsk sukker
½ tsk kardemomme
1 tsk bagepulver
2 modne mosede bananer (kan udelades)

Kom havregryn og mælk op i en skål. Må gerne blødes ud i ½ time, inden resten af dejen røres, så grynene bliver bløde.
Kom æggeblommer, mel, salt, sukker og kardemomme op til havregrøden.
Rør bananerne i.


Pisk hviderne stive i en ren skål.
Rør bagepulver i dejen.
Vend forsigtigt de stiftpiskede hvider i dejen.



Steg pandekagerne i små klatter på en sliplet pande.

Spises med syltetøj, Nutella eller frisk frugt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!