søndag den 27. december 2015

Gode desserter til nytårsaften

Nu er julen næsten overstået og så tænker vi frem mod nytårsaften.

Jeg tænker mest på desserten (og champagnen og kransekagen og alle de dejlige drinks efter midnat ;o)). I år skal vi kun være familien til spisning, så vi ender nok med creme brulee igen, fordi det er familiens favorit. Jeg har dog bestemt, at vi også skal have citronsorbet - simpelthen fordi det er en is, der minder mig ubeskriveligt meget om alle vores skønne ferier i Italien - og hvem har ikke brug for at tænke lidt på sol og sommer nu, hvor regnen plasker ned uden for og det er mørkt kl. 16?

Men hvis du har brug for hjælp til at finde på desserten til den store aften, så kommer her nogle forslag:



Creme brulee - kan laves i forvejen og sukkeret skal blot karamelliseres lige inden servering.



Skøn islagkage med to slags is og browniebund - opskriften finder du her

Endnu en islagkage - denne er med nøddebund og opskriften finder her



Vores nytårsdessert i 2013 bestod af en fudgy chokoladekage med is og citronfromage. Opskriften finder du her.


Hvis du er til søde og syrlige desserter, så er denne Citrus Merengue Pie helt sikkert et godt bud på en nytårsdessert.


Skal det være chokoladelækkert, så prøv den skønne brownie med enten skovbær- eller karamelmousse. Opskriften findes her og her.



Eller hvad med en kanelmazarin med æblemousse. Det er den skønneste kage, jeg længe har smagt og opskriften finder du her.



Og sidst, men bestemt ikke mindst, denne lækre chokoladetærte med sprød mørdejsbund og friske bær - evt. serveret med en god vanilieis. Opskriften finder du her



.
Jeg håber, du har fundet lidt inspiration til din nytårsdessert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!