søndag den 6. april 2014

Glutenfrie muffins med Nutella i midten

Min søn har i denne weekend haft en efterskolekammerat på besøg. Og det er dejligt på mange måder, men ikke mindst dejligt at se sønnike trives og være omgivet af venner.

Nå, men altså det udfordrede jo også bagekonen, fordi sønnikes kammerat har glutenallergi, så det satte lidt krav til vores mad og brød i weekenden. Heldigvis gav det mig også anledning til at bage nogle vildt lækre muffins, som jeg havde set hos Chocolat.dk, nemlig de lækre Cashewmuffins med nutallamidte.


Jeg havde ingen cashewnødder, så jeg brugte hasselnødder i stedet for - men tænkte, når nu Nutella er lavet af hasselnødder, så er det vel OK med hasselnødder i stedet for cashewnødder. Og det var det bestemt.


Opskriften er rigtig nem og muffins'ene bliver dejligt luftige og velsmagende.

Hasselnøddemuffins med Nutella (12 små)


2 æg
75 g rørsukker
150 g hasselnødder
1 knivspids salt
12 tsk. Nutella


Start med at lave små Nutella-klatter på et stk. bagepapir og kom dem i fryseren i en halv til en hel time.


Tænd ovnen på 175 grader.


Find dine muffinsforme frem.


Blend nødderne fint.


Pisk æg og sukker lyst og skummende.


Tilsæt salt.


Vend nøddemelet i.


Fyld muffinsformene halvt op.


Kom en frossen nutella-klat i hver muffinform.


Fyld resten af dejen ovenpå.


Bag kagerne 18-20 min. ved 175 grader.


Kagerne køles af og nydes til en kop the eller kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!