fredag den 17. oktober 2014

Snacksulten?


Har du lyst til en snack, men uden at fylde kroppen med sukker og farvestoffer?

Har du prøvet at lave daddelkugler?

Hvis ikke du kender det (men det gør du sikkert, for der har været ret meget hype omkring de små kugler på nettet, det seneste års tid), så er det trøffellignende kugler baseret på tørret frugt og nødder. Jeg har en jule-udgaver af de små søde kugler på bloggen og nu har jeg så lavet en ny version.

Basis er dadler, mandelsmør med chokolade og pecannødder - og de smager syndigt og slet ikke spor sunde!

Daddelkugler (ca. 12 stk.)

10 stk. tørrede dadler
8 pecannødder
50 g mandelsmør med chokolade*
saft fra ½ citron

Pynt:
lakridspulver
frysetørrede bær
kokos

Kom alle ingredienserne op i en minihakker.

Kør indtil massen er næsten helt glat og sammenhængende. Tilsæt evt. mere citronsaft, hvis massen er for tør.

Tril til små kugler, som vendes i lakridspulver, frysetørrede bær eller kokos.

Opbevares på køl.

---ooo0ooo--

*opskriften på mandelsmør med chokolade har jeg fundet på Chocolat.dk. Til mit mandelsmør har jeg brugt 40 g Single Origin Brazil 66,8% fra Callabaut. Det giver en mørk, intens og let bitter mandelsmør. Vil du have en mere børnevenlig udgave, så brug en lysere chokolade.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!