mandag den 9. december 2013

Peanutbutter cookies

Jeg har faktisk aldrig smagt peanutbutter. Og det er jo egentlig lidt mærkeligt, for jeg er ret vild med peanuts og køber også indimellem de der småkager med peanuts i.



En dag for efterhånden længe siden faldt jeg over et glas peanutbutter i min lokale Netto - jeg har sådan et lille kærlighedsforhold til Netto og især deres afdeling med spotvarer!

Nå, men hvorom alting er, så har jeg haft det der glas peanutbutter stående i mit køkkenskab lige siden uden overhovedet at få taget hul på det. Men nu skal det altså være - nu skal det bruges.

Første forsøg med peanutbutter er disse cookies med peanutbutter, havregryn og Marabou Chokolade med Daim (endnu en af mine absolut yndlingsting!).




De her cookies smager skønt af peanuts og har små chokoladeoverraskelser indeni - überlækkert!

Peanutbutter cookies ca. 20 stk.

50 g brun farin
75 g sukker
1 æg
1/4 tsk. salt
1/4 dl neutral olie
100 g peanutbutter
50 g havregryn
100 hvedemel
1/4 tsk. natron
1/2 tsk. bagepulver
50 g lys chokolade

Pisk æg og sukker lyst og skummende.

Kom olien i og pisk indtil sukkeret ikke længere knaser.

Tilsæt peanutbutter, havregryn, mel, natron, bagepulver og salt. Rør dejen sammen med en røreske.



Kom den hakkede chokolade i.

Stil dejen på køl i 1-2 timer - eller til næste dag, hvis du kan vente så længe....



Tril dejen til små kugler og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Tryk dem flade med bagsiden af en ske.

Bages ved 175 grader i 16-19 min., hvis du vil have dem sprøde - lidt kortere bagetid, hvis de skal være bløde i midten.

Køles af på en bagerist - og så er det bare om at nyde dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!