onsdag den 26. marts 2014

Kyssesyge og et ikke særligt pænt brød....


Min datter er nu syg på 6. dagen. De første 4 dage har hun haft meget høj feber, ondt i halsen og ingen appetit. I mandags fik hun taget blodprøver og i går fik vi dommen - mononukleose (kyssesyge), hvilket betyder ingen penicillin, lang sygeperiode og ingen kontaktsport i 2-3 måneder efter sygdommens ophør - hvilket ikke er så godt, når man er målmand!

Føler mig lidt mast..... Det har været nogle hårde dage med sygdom, for hun har været meget skidt, men syntes faktisk at hun var ved at få det bedre. Men nu er vi så dømt ude i et par uger, indtil hun er frisk nok til at komme i skole. Jeg ved at mine kollegaer knokler som små bæster for at følge med presset, så jeg har sindssygt dårlig samvittighed over at sidde hjemme i sofaen. Samtidigt har jeg overhovedet ikke lyst til at forlade min syge datter. 

Nå, men i sidste uge, hvor jeg også var hjemme ved datteren, men stadig troede, at det bare drejede sig om en influenza, der ville være klaret i løbet af 3-4 dage, bagte jeg det her vildt grimme, men sindssygt velsmagende brød.


Det er egentlig bare et helt almindeligt franskbrød med lidt sigtemel, som bliver delt i 3 stykker og i de to af stykkerne æltes hhv. rød og grøn pesto, hvorefter de trilles til pølser og flettes - lidt noget griseri, men det smager fantastisk!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!