lørdag den 31. maj 2014

Makronkage med vanilieflødeskum og søde, danske jordbær

Uhm, det her bli'r en af mine kagefavoritter.


Den lækre makronbund er sød og klistret og smager skønt af marcipan. Fløden pisket med lidt vaniliepulver og de søde og friske danske jordbær er prikken over i'et på denne lækre kage.



Inspirationen - fra et kagebagearrangement i min datters klasse i efteråret. Opskriften - fra CookieCrumbles blog med lidt ændringer.

Makronkage


3 æg
175 g. sukker
150 g. groft knuste makroner
½ spsk. mandelessens
125 g. smør, smeltet
125 g. hvedemel
50 g. chokolade

Pynt

1/4 l piskefløde
½ tsk. vaniliepulver
250 g friske jordbær (eller andre bær og frugter)

Beklæd en springform med bagepapir.

Tænd ovnen på 200 grader.

Smelt smør ved svag varme og lad det afkøle.

Pisk æg og sukker lyst og skummende.

Tilsæt det smeltede, afkølede smør.

Tilsæt hvedemel og mandelessens.

Tilsæt de knuste makroner og grofthakket chokolade.

Bag kagen ved 200 grader i 20-25 min til kagen er færdigbagt og der ikke hænger ubagt dej ved en træpind, når du stikker i kagen.

Lad kagen afkøle på en bagerist.

Pynt kagen med fløde, der er letpisket med vaniliepulver og pynt den med de søde, lækre jordbær.

Lad mig endelig vide, om makronkage også kunne blive din yndlingskage?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!