fredag den 9. maj 2014

Morgenmadsmuffins med kakao, lime og banan

Fornylig prøvede jeg at bage morgenmadsmuffins efter inspiration fra Ditte Ingemann, der har bloggen The Food Club. De er gode, ikke så søde og lækre at have med på arbejde eller i skole, som et lille mellemmåltid.

Jeg havde lyst til at eksperimentere lidt med opskriften og det kom der disse her ud af: svampede, lækre muffins med sødme fra bananer og dybde fra kakaoen. For at det ikke bliver alt for sundt, har jeg tilføjet lidt lækker mælkechokolade (fra Cocoa Barry).



Sunde kakao/bananmuffins 12 stk.

100 g havregryn
100 g pekannødder
2 dl kærnemælk
1 æg
2 1/2 spsk usødet kakaopulver
1/2 tsk vaniliepulver 
1 tsk natron
2 bananer
Skal fra 1 lime
25 g mælkechokolade 

Tænd ovnen på 200 grader.

Gør muffinsformene klar.

Hæld kærnemælken over havregrynene.

Rør ægget i.

Blend pekannødderne (eller mandler eller hasselnødder) til fint mel.

Kom nøddemelet i skålen med havregrynene.

Tilsæt kakao, vanilie og natron.

Riv limeskallen i.

Mos bananerne.

Vend bananmosen i dejen.

Vend tilsidst chokoladen i.

Fyld dejen i muffinsformene.

Bag i 25-30 min.

Afkøles på en bagerist.

Pyntes - fx. sådan:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!