mandag den 9. september 2013

Muffins med bær, chokolade og karamel

Jeg synes, at det er rigtigt sjovt at prøve at bage med forskellige slags slik, som det jo nok fremgår af flere af opskrifterne her på bloggen....
 


Det kommer sig nok også nogle gange af, at jeg får købt en plade chokolade eller noget slik, som jeg egentlig ikke så godt kan lide i store mængder, men som jeg synes smager skønt sammen med kage, bær og nødder.

Et af mine sidste eksperimenter er muffins med en rulle Center Chokolade (de der mælkechokoladekopper med flydende karamel) og de sidste af brombærrene fra sidste års høst.




Det bliver til lækre, søde muffins med små chokolade og karamel overraskelser - mums!

Muffins med bær, chokolade og karamel ca. 10 stk.

200 g rørsukker
2 æg
3/4 dl olie (ikke olivenolie)
240 g mel
1/2 dl kærnemælk (eller tykmælk, yoghurt naturel el.)
1 spsk. bagepulver
1 tsk. natron
1 tsk. vaniliesukker
125 g frosne brombær (eller blåbær, hindbær, solbær...)
1 rulle Center Chokolade

Tænd ovnen på 200 grader.
Gør muffinsformene klar - jeg bruger en metalform, som jeg forer med papirsforme.

Skær chokoladen i mindre stykker - det er nemmest, hvis den har været på køl.
Pisk æg, sukker og vaniliesukker lyst og skummende. Tilsæt olie.
Sigt mel, bagepulver og natron i æggesnapsen. Vend det i skiftevis med kærnemælken.



Tilsæt bær og chokolade.
Kom dejen i muffinsformene - fyld dem ca. 2/3 op.

Kom kagerne i ovnen. De skal bages ca. 25 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg en kommentar - så bli'r jeg glad!